New Business Challenge Ghana 2014 & 2015

Ondernemen in ontwikkelingslanden wordt gestimuleerd door het ministerie van Buitenlandse Zaken. Een nieuwe afzetmarkt biedt kansen, maar vergt ook kennis van het land.

Op initiatief van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland en SustainableMotion werd de New Business Challenge Ghana 2014 en 2105 georganiseerd. Gemengde teams met Nederlandse en Ghanese deelnemers gingen aan de slag met innovatieve oplossingen voor de business cases van drie Nederlandse bedrijven die in Ghana ondernemen: Philips, Deltares en Dijkstaal in 2014 en Witteveen+Bos, Susteq, Vlisco, Spaans Babcock en St├Ądler Renewable Energy in 2015. Het traject eindigde in Ghana, waar een onafhankelijke jury het meest haalbare en innovatieve plan koos.

Podium verzorgde alle communicatie rondom de New Business Challenge Ghana 2014. Dit bestond uit de werving van deelnemers, een uitgebreide social media campagne en het genereren van media-aandacht in Nederland en Ghana. In 2015 adviseert Podium in het pers- en social media traject.